Marketing polityczny

Marketing życzliwy – jedna spośród form komunikacji politycznej w środku której następuje oferowanie, robienie zaś oboczność wartości między uczestnikami rynku politycznego. Sprowadza się płeć słaba aż do wykorzystania zespołu technik społecznych, teorii a metod zaczerpniętych spośród marketingu handlowego, w środku celu stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go spośród jego rywali a uzyskania jako największego poparcia pod ręką jako najmniejszym zużyciu środków Marketingiem politycznym nazywamy partia technik, które wykorzystuje się aż do stworzenia odpowiedniego obrazu kandydata między jego elektoratu, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go spośród rywali zaś uzyskania określonej liczby głosów pod ręką jako najmniejszym zużyciu środków (lub pod ręką poniesieniu określonych środków trwać maksymalną liczbę głosów) Marketing polityczny zajmuje się dodatkowo badaniem procesów wymiany między podmiotami politycznymi tudzież ich środowiskiem, który zaś podmiotów politycznych między nimi samymi.Działania marketingowe powinny egzystować prowadzone negacja logiczna właśnie na przestrzeni wyborów, jako następuje ich szczególna intensyfikacja, jednakże poprzez taki sam czas, tudzież politycy są wkomponowywani w środku wizja partii politycznej, w środku której działają . W marketingu politycznym stosuje się nowoczesne metody promocji, zarządzania wizerunkiem a wzbogacania własnej marki.Po razu jednego najlepszy marketing polityczny został zastosowany w środku wyborach prezydenckich w środku Stanach Zjednoczonych w środku 1952 roku. W 1959 roku został po razu jednego najlepszy wykorzystany w środku Europie, na przestrzeni wyborów parlamentarnych w środku Wielkiej Brytanii. Od lat dziewięćdziesiątych jest płeć brzydka uniwersalnie praktyczny w środku krajach Europy Wschodniej, tudzież dodatkowo w środku Rosji, również w środku wyborach prezydenckich, jako zaś wyborach parlamentarnych zaś lokalnych.Wraz spośród rozwojem technik marketingu politycznego zaczęły burzyć się nowe specjalności spośród nimi związane:Obecnie jeszcze częściej partie polityczne korzystają spośród usług agencji specjalizujących się w środku marketingu politycznym W marketingu politycznym wyróżnia się następujące rodzaje strategii:1. Ze względu na działania na rynku politycznym2. Ze względu na przedmiot3. Ze względu na natężenie działań4. Ze względu na natura działań5. Ze względu na działania względem rynku6. Ze względu na ofertę7. Ze względu na podmiot1) Audiowizualne zaś audytywne:• wkład w środku programach telewizyjnych (publicystycznych, informacyjnych, talk-show),• spoty reklamowe (płatne, bezpłatne),• reklamy w środku radiu,• wkład w środku audycjach radiowych (publicystycznych, informacyjnych, talk-show),• numer wyborcza,• robot dzwoniący• prasa• ulotki, broszury• plakaty,• billboardy,• listy aż do wyborców,• reklamy ruchome• door-to-door(marketing bezpośredni),• debata, wiece,• telemarketing,• okolica WWW,• reklama na stronach WWW,• blogi polityczne, polityków,• mailing,Po razu jednego najlepszy techniki marketingu politycznego zostały zastosowane w środku Polsce w środku pierwszej kampanii wyborczej odbywającej się w środku demokratycznej Polsce – w środku czerwcu 1989 roku. Do prowadzenia kampanii politycznej w środku 1989 roku Solidarność zaangażowała specjalistę odkąd marketingu politycznego Francuza Jacques Seguela. Każdy spośród kandydatów Solidarności proszek fotka spośród Lechem Wałęsą – godny uwagi kierownik opozycji proszek egzystować ich przepustką aż do parlamentu. Natomiast na przestrzeni wyborów prezydenckich w środku 1995 roku Jacques Seguel kreował wizerunek polityczny Aleksandra Kwaśniewskiego.